Bilder

Coogee Beach

Lagunen vid Coogee

Times Like These

Efter närmre en vecka på Bondi beach med mycket sol och en del öl har vi idag flyttat oss till Coogee beach.

Bondi beach är antagligen den bästa stranden jag någonsin varit på, hela området är soft som fan mycket skönt folk även om det har kostat mig en tröja och en mobil, en klar smolk i glädjebägaren men vad gör det. I lördags var det skate-tävling i den världskända poolen som ligger nere vi beachwalken, tävlingen dominerades av Bucky Lasek som vann klart.

Idag tog vi åter våra väskor och hoppade in i en taxi för att byta område och hostel. Jag sitter just nu på ett ganska ofräscht hostel på coogee beach. Det var min tur att laga mat ikväll och jag bjöd på mammas bacon och svampstuvning med pasta, en mycket lyckad måltid senare var alla mätta och belåtna. Jag briljerade som vanligt i köket och om någon vill ha receptet kan är det bara att fråga i kommentera spalten. Jag och Tom var ute på äventyr efter att vi tröttnat på att ligga still på stranden, Vi hittade en skön lagun och en look-out-point som slog oss båda med häpnad. Svårt att beskriva det med ord då jag inte är någon poet direkt. Men titta på bilderna som läggs upp kort efter inlägget publicerats så förstår ni säkert.

Vi bor här på Coogee i två nätter sen åker vi återigen in till centrala Sydney för besöka operahuset och botanicalgardens. Sen får det vara nog med turistfällor för min del, Har aldrig gillat att trängas och det kommer ju inte bli bättre att göra det med en otrolig mängd asiater. Vi kommer att möta upp Anna Sandberg och hennes kompis Miranda på onsdag vad detta för med sig och hur länge våra vägar förblir enade är oklart.

Vi har även börjat planera lite av det som komma skall, vi har inte bestämt datum men vi åker inom en snar framtid norrut för att följa värmen. Det är tydligen sista sommarveckan här i de södra delarna. Evelina har fått ett jobberbjudande i Melbourne som verkar intressant. Vi kommer antagligen att möta upp några av Nebos polare från Stockholm som kommer ner om en vecka.

För att få en mer objektiv syn på Porkys diskussionen gick jag Tom och Nebo in på nämnda ställe och  vad förvånade vi blev. En tjock ryska möter oss med sin onormalt mörka röst och nekar oss inträde om vi inte slänger fram 250 dollar var. Vi blir otroligt förvånade då flertalet av våra vänner redovisat sitt besök med mycket goda vitsord. Vi tackar vänligt men bestämt nej till Ryskans erbjudande och hon (?) hänvisar oss till stället som ligger vägg i vägg.

Vi går ner en trappa och en stor skylt med namnet "dream girlz" blinkar i strakt neonljus, Det står 15000 britter och skriker åt en mycket lättklädd tjej som inte är speciellt gammal .Det är nog detta ställe som våra antagligen väldigt berusade vänner råkat ramla in på i god tro att detta verkligen var Porkys. Slutsatsen på det hela borde nu vara ganska klar. Slutsatsen på det hela blir att alla som påstår sig ha besökt Porkys här där med betalat för att ligga…

Out in the street they call it murder!

Vi har nu lämnat det regntäta centrala Sydney och åkt ungefär 20min mot kusten för att landa i soliga bondibeach. väderprognosen såg mycker dyster ut men igår sprack det helt plötsligt upp och solen tittade fram och bestämde sig för att stanna framme även idag. Det tog 4 minuter innan det kom folk springandes ner till stranden, Vissa var lite för snabba och låg lite väl länge. Nebo lyckades trots sitt skryt om att han skulle vara brun som fan inom en vecka och dessutom vara brunast av hela ligan bränna sig nåt jävulskt. Sent igår natt säger han följande
"Det känns som att hela min kropp blöder". En något sargad och fruktansvärt röd stockholmare kommer nog inte vissta sig i solen på de närmaste dagarna.

Bondi beach är riktigt soft vi bor bara ett stenkast från havet och har bra utsikt över kusten från vårt hostel. Nu heter jag inte Bäver och kastar en sten längst i sverige så kanske två stenkast...Vi var och kollade på en lägenhet som var för 6 pers men var tvunga att hyra den i minst tre månader och betala in ca 20000 i depositions avgift. Eftersom vi inte har fixat jobb eller vet hur länge vi stannar i bondi så struntade vi i den.

Fugalas och bävern har lämnat Australien och åkt vidare mot asien för att få lite sol. Sol som de missade här med endast några få timmar efter att ha bokat in sin resa i norra Australien mitt i stundande regnperiod.De senaste veckan har vi hängt med en kille från sthlm som heter Larsa.

Om man gillar kineser så ska man nog inte åka till asien längre för alla har tydligen åkt in i centrala Sydney. Vi gjorde ett test där vi räknade folket som gick förbi och varannan människa var kines. Sjukt jobbigt när de regnar och 8 miljoner kinser som knappt är en tvärhand höga ska vara ute och springa med sin paraplyer.

Jag lyckades med konststycket att tappa min mobil igår så ni behöver inte höra av er till den längre. jag hänvisar till Eves nummer istället (0423586197)

Angående Porkys är det inget ställe som någon borde vart stolt över att ha varit på. Ett riktgt sliten bordell. Inte direkt nått ställe man skryter om att glida in på. Vårt anrika fotbolls lag tar givetvis avstånd från allt som har med horeri att göra. Styrelsen kommer genast skicka in stämmningsansökan.. Man kan dock undra var för Hampes och Töben ansikten hänger på the wall of shame....

lite bilder!

Återigen sitter jag framför datorn på internet cafeet för att skriva ner ett par rader samt lägga upp lite bilder....
Det var ganska hårt krök igår Kvällen slutade med att alla blev utslängda efter ett mindre bråk med ett gäng britter. Ingen skada skedd men en tidigare hemgång än planerat följdes upp med efterfest för mig och tom på vårat hostel med våra grannar. Fugge och Bäver åkte vidare till nån sliten strippklubb med det anrika namnet Porkys.

Kvällen började med att vi åkte mot norra sydney via tåg för att senare åka med en båt i in Sydney harbor. Men när vi hoppar av tåget i meadow banks regnade det som fan och efter en kilometer lång löpning för att komma ner till hamnen var alla duktigt blöta, utom jag och Bäver som lyckades stoppa en taxi.
Båtresan levde upp till allas förväntnigar men nästa gång åker vi i dagsljus och solsken istället.

Idag har regnet fortsatt ösa ner över staden men det är fortfarande tillräckligt varmt för att glida runt i shorts.

The Swedish Crew

Operahuset By night

G'day

Idag har jag fixat mitt ozzie nummer(+610423467053)  och ska nu fortsatta till banken for att fixa kontot. Orkade inte med det igar da jag var riktigt sliten efter resan och en tuff match mot tre engelsman i darling harbor, Vi lyckades forlora men  skyller allt pa varan van (?) fran chile som knappt platsat som vattenbarare i natt random p6 lag.
Vi bor centralt pa ett ganska sunkigt hostel som ligger en tvargatan ifran Georgestreet. Forsta natten bodde vi med en tysk som hette Armin han luktade dod fisk och for att dolja detta sprutade han ut flera liter parfym.

Det ar inte speciellt varmt har nere hittils igar hade vi bara runt 25gradet och moln,enligt  vaderprognosen ska "kylan" halla i sig hela veckan. Eve som sov bort hela dagen lyckades skaffa en riktigt skon bondbranna. Det sager en hel del om hur stark solen verkligen ar har nere.

Ikvall ska vi fira Eve som har namnsdag och mota upp Fugalas och Baver.

VAd s

Efter en mycket lang resa sitter jag nu pa ett internet cafee drygt 100 meter fran varat hostel och skriver ett par rader.
Sjalva flygresorna gick riktigt bra utan tubolens alls, men pa flyget mellan Bangkok - Sydney satt vi brevid 250 indier som alla hade med sig en mindre arme av skrikande sma barn.

Har inte sett sa mycket av Sydney an men de flaskbottnar vi hitills synat har varit mycket bra.   Idag ska vi fixa mobil nummer Tax-card och ett ozzie konto.

Om en vecka spelar Biffy Clyro har i stan, annars har jag inte planerat natt annat forutom att en longboard ska inkopas inom kort.

Jag behover ett nytt smekanamn da det verkar vara helt omojligt for  folk att uttala Emil sa nu mer heter jag. Hercules E Maximus

Lagger upp mitt mobilnummer inom kort och hor av mig till snart... Mitt svenskanummer fungerar inte alls har nere sa ni behover intre ringa det alls

Farväl Falkenberg!

om en timmme sitter jag på tåget mot Stockholm och resan har officiellt börjat.

Bjuder på en av mina absoluta favoritlåtar:

Skriver ett längre inlägg lite senare idag nu måste jag äta min frukost

Time And Time Again!

Här är helgens viktigaste tider:

Fredag (6/2)  09.19 lämnar tåget Falkenberg station för att ta oss upp till huvudstaden där vi ska planera och av njuta vivaldis magiska musikstycken. Det kanske blir lite lättöl med.

Måndag (9/2) 13.55 lyfter vi för att 10h senare landa i bangkok kl 05.55 (lokal tid) 00.00 svensk.

Tisdag (10//2) 02.00 (svensk tid) 07.55 flyger vi de sista 9h mot sydney. När vi väl landat i Sydney kommer klockan att vara 22.00.

De första två nätter har Mr Clarke fixat boende på ett hostel, Det är nog bra för man lär ju inte vara formtoppad efter 21 timmars resande (dvs om allt går som flygbolagen planerat)

Allt börjar falla på plats nu packningen är klar tågbiljetterna hämtade.

Med andra ord har jag lyckats vara ute i riktigt god tid. Ett fenomen som inte har inträffat speciellt ofta i vår familj genom åren.